Postări RecentePromovare

5 elemente esențiale pentru o campanie de marketing

By septembrie 30, 2019 No Comments
marketing chisinau

Atât un novice cât și un antreprenor experimentat înțelege cât de important este marketing-ul companiei. Indiferent dacă ai un  produs nou sau o colecție nouă din serie, există elemente de marketing de care trebuie să ții cont dacă vrei să lansezi o campanie de publicitate reușită.

1. Stabilirea scopului

Acest element este des trecut cu vederea. De ce? Păi, specialiștii sunt atât de axați pe a produce conținut și lansa cât mai curând campania, încât uită de scopurile care stau în fața lor.

Ce îți dorești? Să crești brand awarness-ul companiei? Să crești vânzările? Să lansezi un produs nou? Doar scopul final te va face să te gândești la logica acțiunilor care îți pot aduce succes. De altfel, cum vei înțelege dacă campania a fost reușită sau nu? Corect! Doar prin atingerea unui scop propus inițial.

|||Vezi aici care sunt primii pași în creare strategiei de marketing|||

2. Publicul tău țintă

Se uită la fel de des și de public, chiar dacă acesta este un element esențial. Cu cât vei descrie mai detaliat oamenii care primesc un beneficiu din utilizarea produsului tău, cu atât mai țintită va fi campania de promovare.

Nici un produs nu poate fi universal. Există diferențe de gusturi, vârstă sau statut social. La început, definește-ți publicul, care se va potrivi cu produsul sau serviciul tău. Acesta poate fi compus doar din mileniali, femei însărcinate, etc.
În așa mod vei crește eficiența campaniei și vei economisi resurse, care în caz contrar vor fi epuizate pentru a promova produsul către oameni nepotriviți.

3. Branding

Fără un branding potrivit campania de marketing poate ajunge la un fiasco înainte de a fi lansată. Chiar și logo-ul companiei este un aspect important din imaginea companiei. Compania trebuie să fie memorată, să transmită un mesaj clienților, să aibă valori și principii proprii.

4. Utilizează mai multe platforme

Oricare ar fi domeniul de activitate al companiei, nu direcționa tot efortul spre o singură platformă. Chiar dacă aceasta este cea mai utilizată de publicul tău țintă.

Dacă te limitezi doar la reclama în Facebook sau Instagram, poți pierde o bucată bună din publicul tău țintă (despre care poate nici nu bănuiai). Desigur, aceasta nu înseamnă că trebuie să te împarți în sute de părți, dar nici să nu renunți la alte opțiuni.

5. Content

Multe companii încă mai trăiesc în iluzia că contentul trebuie să fie legat strict de produsul sau serviciul său. Da, este o tentație enormă să rozi tuturor urechile despre produsul tău, însă pe temrne lung poate avea mai multe efecte negative decât pozitive.

Blogul se poate adeveri un instrument de marketing foarte util, chiar și fără menționare produsului/ serviciului. Cel mai important este să păstrezi actualitatea conținutului. Te poți axa, spre exemplu pe rezolvare problemelor publicului tău, menționând despre cum produsul tău le poate rezolva.

|||Află și care sunt 6 greșeli frecvente în crearea campaniilor de marketing. ||| Nu cumva le faci și tu?

Sunt încă multe elemente, care pot determina succesul unei campanii: modul de comunicare, îndemnul la acțiune, USP-ul, etc. – cu cât sunt mai multe, cu atât mai bine.

Totuși, nu încerca să prinzi toți iepurii de unul singur – uneori este mai bine să apelezi la o echipă de profesioniști, care te va ajuta să determini scopurile și cum să le atingi, în timp ce tu te vei concentra pe dezvoltarea afacerii.

Comanici Cristina

Author Comanici Cristina

More posts by Comanici Cristina

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.