Postări RecentePromovare

Cum creşti scorul de relevanţă în Facebook ADS

By august 22, 2018 august 30th, 2018 No Comments

„Îmi place să cheltuiesc bugete și să nu aduc clienţi” – nu a spus nici un traffic manager.

Dar iată ce: dacă aduci trafic prin Facebook și obții un scor de relevanță scăzut pentru ADS, această frază este cu adevărat pentru tine. Arzi bani. Deoarece Facebook a devenit de mult timp o platformă adultă de publicitate, are o evaluare a relevanței pentru fiecare anunț.

Ce este acest scor?
   Este o metodă a Facebook pentru a măsura calitatea și relevanța generală a anunțului DVS. pentru utilizatori. Acest lucru este similar cu versiunea Facebook  „Hot or Not”?

Facebook dorește să creeze o experiență cât mai bună pentru utilizatorii săi, ceea ce include afișarea anunțurilor de înaltă calitate.  Pentru aceasta va tinde să vă recompensezedacă vă faceţi bine treaba: cu cât nivelul relevanței este mai înalt, cu atât costurile totale sunt mai mici și cu atât veți obține mai mult pentru fiecare dolar cheltuit. Ratingul rulează de la 1 la 10, cu 1 foarte rău (șterge-l acum!) şi 10 – uimitoare (adaugă buget).

Un indicator de „bună” relevanță poate fi considerat între 7 și 10. (cu atât mai mare, cu atât mai bine)

Deci scorul de 1 este rău … dar ce înseamnă asta?
   Practic, acest lucru înseamnă că anunțul DVS. nu are sens pentru publicul căruia îl arătați. Aceasta înseamnă că anunțul dvs. nu este relevant pentru persoanele pe care le vizați. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că va trebui să plătiți buget suplimentar dacă doriți ca Facebook să continue să le afișeze.

Un scor de 7 sau mai mare înseamnă că anunțul dvs. este afișat unui public receptiv care este cu adevărat interesat de ceea ce faceți publicitate. Întrucât platformei îi pasă de experiența utilizatorilor săi, este dispusă să vă perceapă mai puțini bani pentru a afișa anunțul dvs. utilizatorilor. Este simplu: trebuie să vă îmbunătățiți scorul de relevanţă dacă doriți să optimizaţi la maxim bugetele de promovare.

Magia și relevanța
   Aşadar, cum calculează Facebook scorul de relevanță?
Aceasta este în primul rând feedback-ul așteptat pozitiv sau negativ (nu real).
Cum ajunge Facebook la această evaluare „așteptată”?

Urmărind feedback-ul celor care văd anunțul. După ce anunțul dvs. este afișat de 500 de ori sau mai mult, acestuia i se va atribui un indicator de potrivire. Dacă aveți un buget redus, este posibil să dureze ceva timp (500 de afișări) înainte de a vedea estimarea. Evaluarea nu se bazează pe feedback-ul efectiv în sensul de like-uri, comentarii, distribuiri etc. Dacă anunțul dvs. primește 10.000 de like-uri, acest lucru nu înseamnă neapărat că acesta va avea un scor ridicat de relevanță.

În schimb, Facebook calculează feedbackul așteptat de la publicul dvs. în funcție de obiectivul dvs. de campanie și de direcționare. Acesta este un algoritm care prezice performanța. El încearcă să măsoare cât de probabil este că următoarea persoană care va vedea anunțul va face acțiunea dorită (interacțiune pozitivă) sau va ascunde anunțul dvs. (interacțiune negativă).

Cu toate acestea, chiar dacă ridicaţi scorul relevanței la 10 puncte, se poate schimba în fiecare zi. Dacă afișați în mod constant anunțul dvs. aceluiași public și există mai puține interacțiuni, acest lucru vă poate reduce scorul.

Totuşi, cum să ajungeți la numărul magic 10?

Totul începe cu planificarea corectă
   Care este cel mai bun mod de a atrage oamenii spre acțiune?
Cunoașteţi-i din toate perspectivele. Dacă știți publicul dvs. țintă, puteți crea anunțuri care nu vor trece neobservate. Nu vorbesc doar despre vârstă, sex și ocupație, vorbesc despre temerile, problemele, durerile și conversațiile lor interne. Trebuie să știți site-urile pe care le vizitează, revistele pe care le citesc, produsele pe care le mănâncă. Înainte de a cheltui un cent, trebuie să vă petreceți ceva timp studiind clientul. O modalitate simplă este de a utiliza instrumentul încorporat: Audiențe.

 

Trebuie să cunoașteți foarte bine publicul țintă deoarece aceasta afectează poziționarea anunțului dvs. și acțiunile pe care îi încurajați să le facă. Dacă construiți corect câteva avatare, creați un anunț cu adevărat actualizat, ceea ce va duce la un rezultat mai bun pentru mai puțini bani!

Utilizați imagini care opresc oamenii din a face scrolling
   O persoană nu poate avea o interacțiune pozitivă cu anunțul dvs., dacă nu-l citește. Trebuie să utilizaţi ceva deosebit pentru a o scoate din coma rețelelor sociale. Imaginea care este folosită pentru a atrage atenţia este ceva care șochează și distrage de la scrolling. Ceva care atrage atenția, ceva ciudat sau neobișnuit. Acest lucru nu înseamnă utilizarea unor trucuri ieftine, cum ar fi imaginile dezgustătoare ale alimentelor putrezi cu gândaci pe ea. Anunțul dvs. poate fi etichetat pentru conținut șocant și, de cele mai multe ori, această imagine nu are nimic de-a face cu ceea ce promovați. Designul unghiular și culorile cu contrast ridicat reprezintă o modalitate excelentă de a evidenția o imagine din știri.

Selectați cu atenție textul anunțului
   Un anunț excelent se naște nu atunci când publicul vă înțelege, dar când simte că voi îl înțelegeți. Acesta nu reprezintă doar un mesaj clar. Ați întâlnit o situație în care vânzătorul a ignorat complet problema pe care ați exprimat-o? De exemplu:

DVS: „Nu sunt sigur că îmi place culoarea roșie a acestei mașini … și de ce miroase atât de urât în interior?”
Vânzătorul: ” Nu-i aşa că are oglinzi drăguțe?”

Textul dvs. publicitar ar trebui să apese în durerile AUDIENȚEI DVS. În plus, textul ar trebui să filtreze consumatori care nu sunt potriviţi pentru noi. Cu alte cuvinte, tindeţi să excludeţi persoanele care nu se află în publicul țintă. Nu încerci să rezonaţi cu FIECARE. În schimb, stabiliţi ca scop să fiți perfecți pentru publicul ideal. Transmiteţi mesajul doar persoanelor care au nevoie de el.

Facebook va folosi feedback-ul asupra anunțului dvs. pentru a determina cui ar trebui să îi arate. Dacă un public neinteresat interacționează cu anunțul, acest lucru va avea un impact negativ asupra costurilor. Un alt sfat este să vă verificați pagina de destinație. Boţii Facebook vor scana LP-ul pentru a afla dacă se potrivește cu anunțul.
Imaginați-vă că anunțul dvs. vinde ruj, dar pe pagina de destinație nu există nici un cuvânt despre ruj. Acest lucru va afecta negativ scorul de relevanță.

Utilizați videoclip-uri
   Uneori, imaginile nu sunt suficiente pentru a atrage publicul. Gândiți-vă la modul de utilizare a videoclipurilor. Nu este nevoie să creați o remorcă la fel ca Michael Bay, plină de explozii și curse de mașini. Uneori este suficient un videoclip simplu, pe care rulaţi landing-ul. Rețineți că trebuie să creați ceva interesant pentru a atrage utilizatorul.

Desfășurați un split test al mesajelor
   Dacă sunteți nou în publicitate, notaţi-vă că split testarea este pur și simplu testarea versiunilor aceluiași anunț cu variații diferite ale detaliilor. Rulați mai multe anunțuri, obțineți suficiente afișări, apoi cu ajutorul acestor date stabiliţi cele mai bune opţiuni.

În general, vă puteți permite să aveți audienţe foarte mari la început, deoarece „cumpărați datele” și aflați ce funcționează cel mai bine. Pe măsură ce vă optimizați mesajele și obțineți rezultate, acestea vor deveni mai înguste. Pentru a automatiza acest proces, puteți utiliza instrumentele Facebook, o vor face mult mai repede decât dvs. cu mâinile.

Explorați opţiunile reuşite
   Uneori întâlniți „formule magice” din punct de vedere al unei reclame, al unui text etc. Când aveți o opţiune care este cu adevărat bună, ar trebui să încercați să o dezasamblați părţi cât mai mici și să înțelegeți de ce funcționează. După ce formulaţi o ipoteză, testaţi-o pe următorul anunț. Veţi putea amesteca din nou ingredientele potrivite pentru a obține un alt anunț la fel de bun? Nu ştiu. TESTAŢI!

Actualizați publicitatea
Uneori, publicitatea este bună în toate, dar audiența dvs. este obosită de una şi aceeaşi. Este posibil să aveți nevoie de o nouă imagine sau de text, în unele cazuri va fi utilă modificarea abordării în sine. În orice caz, aveți nevoie de un anunț nou. Poate că audienței îi plac imaginile cu pisici și chihuahua. Dacă observați că scorul de relevanță începe să scadă săptămână după săptămână, este posibil să fie timpul să vă actualizați anunțurile. Puteți sistematiza acest proces.

De exemplu:
1. Actualizați anunțurile la fiecare „X” zile.
2. Actualizați-vă anunțurile de fiecare dată când valoarea CTR scade sub valoarea „X”.

Inițiați o nouă „fază de învățare”

Recent, Facebook a anunțat că lucrează la piatra de temelie în algoritmul de publicitate: „Faza de învățare”.

Facebook descrie faza învățării astfel:
   „Când începem să afișăm un grup de anunțuri la începutul unei campanii sau după ce efectuăm modificări, nu avem încă toate datele necesare pentru afișarea cea mai stabilă. Pentru a obține aceste date, trebuie să afișăm anunțuri unor tipuri diferite de persoane și să aflăm care dintre acestea este cel mai probabil să vă facitileze optimizările. Acest proces se numește faza de învăţare.

De îndată ce colectăm datele necesare, fluctuațiile din performanța grupului dvs. de anunțuri ar trebui să devină mai puțin pronunțate. (De asemenea, este important să rețineți că afișarea anunțurilor va deveni mai stabilă pe măsură ce vom continua să colectăm date după terminarea fazei de învăţare.) După aceea veți putea lua o decizie calculată cu privire la grupul dvs. de anunțuri. Dacă rezultatele vă satisfac, puteți continua sau puteţi bugetul. Dacă nu, puteți modifica grupurile de anunțuri pentru a îmbunătăți performanța sau puteți întrerupe spectacolul. ”

Dacă aveți un anunț nou care funcționează în mod excepțional, duplicați-l la nivelul setului de anunțuri. Aceasta va crea o nouă versiune bazată pe audienţă, doar cu o formulă mai „reuşită”. Începeți o nouă „fază de învățare” cu setări care sunt cât mai aproape de formula reuşită. Nu putem ști tot ce se întâmplă în spatele scenei algoritmului Facebook, dar acest trick poate fi foarte util pentru dvs.

În loc de P.S.

Dacă scorul de relevanță este scăzut, cheltuiești bani pe care i-ai putea învesti în lansarea altor campanii.
Deși un scor de relevanță ridicat nu înseamnă că şi campania dvs. va fi profitabilă, un scor de relevanță scăzut este un semn clar că veți pierde bani.

Vezi aici articolul precedent >>>

Comanici Cristina

Author Comanici Cristina

More posts by Comanici Cristina