De ce Publicitatea ta Google Ads nu se afișează?

Google Ads oferă o mulțime de posibilități care îți vin în ajutor atunci când vine vorba de promovarea business-ului în mediul online.
Tot ce trebuie să faci este să creezi o campanie, să adaugi cuvinte cheie și câteva anunțuri. Pare simplu, nu?
Și cum deja ai creat campania, desigur că vrei să vezi rezultatul muncii tale cum se afișează în Google. Introduci un cuvânt cheie în motorul de căutare, dar anunțul nu apare. Aici apare frustrarea. Dar nu te panica! Există câteva motive care pot „îngreuna” apariția anunțurilor tale.

Motivele care pot „îngreuna” apariția anunțurilor tale:

      • Starea campaniei/ grupului/ anunțului
      • Targetarea Locației
      • Targetarea Dispozitivelor
      • Programarea Anunțurilor
      • Cuvintele Cheie
      • Buget Limitat
      • Starea campaniei/ grupului/ anunțului

Există o varietate de stări posibile ce pot apărea în coloana Stare la nivel de campanie, grup de anunț sau anunț. Unele îți vor indica motivul neafișării publicității, iar altele îți vor indica că totul merge ca pe roate în campania creată de tine.

Starea Întrerupt
Campania, grupul de anunțuri sau anunțul au fost puse pe pauză. Pentru a activa campaniile dă click pe cercul verde și activează publicitatea.

Starea Șters
Campania, grupul de anunțuri sau anunțul au fost șterse din contul de Google Ads. Ceea ce a fost șters nu mai poate fi restabilit. Dacă vrei sa activezi vreun anunț/ grup/ campanie trebuie să creezi din nou.
Deci fii atent ce ștergi din contul tău de Ads!promovare google ads

Limitată de buget
Această stare indică că anunțurile tale nu se afișează atât de des pe cât ar putea. Motivul este că bugetul campaniei este prea mic sau licitarea per cuvânt cheie este prea mare în comparație cu bugetul stabilit.

Sub suma licitată pentru afișarea pe prima pagină
Aceasta înseamnă că suma licitată pentru cuvinte cheie este mai mică decât sub suma minimă necesară pentru a obține o poziție în prima pagină. Acest lucru nu înseamnă neapărat că anunțurile nu se afișează deloc. În aceste cazuri Google afișează suma recomandată pentru a putea să te afișezi în prima pagină pentru respectivul cuvânt cheie.

De cele mai multe ori recomandările venite de la Google sunt un pic exagerate pentru piața din Republica Moldova. Recomandarea noastră este să licitezi un pic mai mult decât inițial și să observi dacă numărul de afișări crește.

Volum Scăzut pentru căutare
Dacă vedeți această stare, cel mai probabil că cuvintele cheie incluse în campanie sunt foarte specifice. Asta înseamnă că nu mulți utilizatori le caută, astfel că anunțurile tale au oportunități limitate să fie afișate.
Recomandarea noastră este să adăugi cuvinte cheie cu un câmp mai larg sau să alegi un tip de potrivire mai larg. De exemplu, cum ar fi: potrivirea de expresie sau Modificatorul potrivirii ample pentru a te afișa la căutări un pic mai generale.

Afișat rar din cauza Scorului de calitate mic
Un scor scăzut al calității denotă unul sau mai multe dintre următoarele lucruri: o rată de click redusă, o calitate slabă/relevanță scăzută a anunțului și/sau o calitate/relevanță scăzută a paginii de destinație.
Aruncă o privire asupra corelației  dintre cuvinte cheie, anunțuri și pagina de destinație și dacă există loc de îmbunătățiri nu ezita să le faci. Astfel, vei spori relevanța și experiența utilizatorilor.

Eligibil
Anunțurile create au fost aprobate, iar campania, grupul de anunțuri și anunțurile sunt active. Această stare indică că anunțurile tale sunt eligibile să fie afișate în motorul de căutare. Aceasta înseamnă că problema neafișării de anunț stă în altă parte.

      • Targetarea Locației

Direcționarea în funcție de locație este o opțiune valabilă la nivel de campanie, care îți permite să vizezi locațiile unde vrei să fie afișate anunțurile tale, sau dimpotrivă, să excluzi locații nepotrivite pentru promovarea ta.
Dacă suspectezi că locația ar putea fi motivul neafișării de anunțuri atunci fii atent la următoarele aspecte:

Direcționarea este prea restrânsă
Direcționarea în funcție de locație îți permite să targetezi zone mari ca țări, dar și mici cât un sat. Dacă direcționarea ta vizează locații cu număr restrâns de populație atunci ai șansa ca anunțurile tale să nu fie afișate pe motiv că nu sunt căutări și nici afișări.
Extinde direcționarea ta în raza unei anumite locații sau testează în apropiere de orașe sau regiuni.

Locațiile “vizate” sunt excluse
Asigură-te că locațiile în care dorești să afișezi anunțurile tale sunt incluse la locații  la „Vizate”, dar nu la „Excluse”.

Ajustările sumelor licitate sunt prea scăzute pentru locațiile vizate
La nivel de locație poți ajusta sumele licitate. Astfel, dacă ajustarea sumelor licitate pentru o locație la care dorești să apară anunțurile tale au fost setate la -100%, acestea nu se vor afișa. La fel se întâmplă și în cazul în care ajustarea sumelor licitate este prea mică pentru ca cuvintele cheie să aibă o clasare a anunțului suficient de mare pentru a fi eligibile, anunțurile nu vor fi afișate.
Asigură-te că locațiile targetate nu au ajustări de sume licitate de -100% și încearcă să experimentezi cu creșterea ajustării sumelor licitate pentru a crește rangul anunțului.

promovare google ads

      • Targetarea Dispozitivelor

Licitarea la nivel de dispozitiv îți permite să alegi pe ce tip de dispozitive să fie afișate anunțurile tale, prin ajustarea sumelor licitate la -100% pe dispozitivele care nu vrei să îți afișeze publicitatea.
Tipurile de dispozitive disponibile pe platformă pentru care poți ajusta sumele licitate sunt calculatoarele, tabletele și dispozitive mobile, iar ajustarea poate avea loc la nivel de campanie sau grup de anunț. Această setare este deosebit de utilă pentru organizarea campaniilor și pentru optimizarea cheltuielilor pe toate dispozitivele, dar dacă este setată incorect riști să pierzi buget sau din contra – să blochezi afișările.
Deci, fii atent cum faci ajustările la nivel de dispozitiv!

promovare google ads

      • Programarea Anunțurilor

Programarea anunțurilor poate fi setată la nivel de campanie și scopul acestei setări este să “anunțe” Google la ce ore și în ce zile vrei să fie afișată publicitatea ta. Dacă ai sărit peste această setare, anunțurile tale sunt eligibile să fie afișate la orice oră și în orice zi. Deci, dacă nu ai specificat nimic la această setare, cauză neafișării anunțurilor este alta. Dacă totuși ai modificat programul, merită să arunci o privire la această setare. Sigură-te că programul nu este prea restrâns sau afișează anunțurile la ore nepotrivite atunci când publicul țintă nu caută sau dacă nu există ajustări negative ale sumelor licitate în anumite momente ale zilei.

promovare google ads

      • Cuvintele Cheie

La capitolul cuvinte cheie sunt atât de multe aspecte ce determină când, unde și cum se vor afișa anunțurile. Începând cu licitarea, continuând cu tipul de potrivire, lista de cuvinte negative, și lista poate continua.
Vezi câteva motive de ce cuvintele cheie pot împiedica afișarea anunțurilor:

Cuvintele cheie negative se suprapun cu cuvintele cheie (iertată-mi fie cacofonia 😀 ) reprezentative afacerii tale
Aceasta este și cea mai întâlnită greșeală ce o facem în campaniile noastre.

Listele de cuvinte cheie negative pot fi create la nivel de grup de anunțuri sau de campanie sau pot face parte dintr-o listă de cuvinte cheie negative accesibile la nivel de cont și care poate fi aplicată la mai multe campanii din cont. Altfel spus sunt o mulțime de lucruri de care trebuie să ții cont atunci când organizezi cuvintele cheie și optimizezi campaniile la nivel de cuvinte cheie.

De multe ori putem include din greșeală în listele de cuvinte negative și cuvinte necesare afacerii noastre. De exemplu, dacă ai o afacere care produce doar bucătării la comandă. Vrei să afișezi anunțurile tale la cuvântul cheie cu potrivire la nivel de expresie “bucătării la comandă”. Însă, simultan ai adăugat în una din listele de cuvinte negative cuvântul cu potrivire la nivel de expresie “dormitor la comandă”. Astfel, împiedici difuzarea anunțului pentru cuvântul cheie direcționat, deoarece Google by default le consideră apropiate ca expresie. Tot ce trebuie să faci ca anunțurile să fie afișate din nou, este să modifici tipul de potrivire a cuvântului cheie negativ la potrivire exactă și astfel nu va mai exista suprapunere între cuvinte. Pentru că uneori un cont Google Ads poate conține mii de cuvinte cheie. Google îți vine în ajutor și identifică “conflicte ale cuvintelor cheie”. Dar Google nu poate face verificări și în Listele negative la nivel de cont, de aceea asigură-te că cuvintele din contul tău sunt în deplină armonie.

promovare google ads

      • Sumele licitate

Sumele licitate pentru cuvinte cheie nu sunt suficient de ridicate
Când sumele licitate la nivel de cuvinte cheie sunt prea scăzute în comparație cu ceea ce concurenții licitează pentru același cuvânt cheie în licitația anumitor anunțuri, există șanse mari ca anunțul tău să nu fie difuzat. Acest aspect este în strânsă legătură cu o mulțime de factori care sunt vitali atunci când vorbim de punctajul general al anunțului (rata de click estimată, relevanța anunțurilor și experiența legată de pagina de destinație), astfel, dacă la acest capitol sunt lacune, atunci șmecheria de a licita mai mult mărește șansele ca anunțul tău să fie afișat.
Dar recomandarea noastră este să creezi din start campanii de calitate cu costuri mici în timp.

Scorul de calitate este prea mic
Buturuga mică răstoarnă carul mare. În cazul scorului de calitate avem aceeași poveste. Deci, dacă vedeți o mulțime de stări „rareori afișate din cauza scorului de calitate scăzută” alături de cuvintele cheie, există șanse mari ca anunțurile tale să nu se afișeze.
Recomandarea noastră este să lucrezi la conexiunea dintre pagina de destinație, anunțuri și cuvintele cheie. Cu cât e mai strânsă legătura dintre aceste 3 aspecte cu atât vei avea un scor de calitate mai bun.

Volum scăzut de căutare
Dacă vizezi cuvinte cheie foarte lungi sau de nișă, este posibil să vezi o stare „volum de căutare scăzut” în coloana Stare a campaniei. De cele mai multe ori cauza este folosirea combinațiilor prea lungi drept cuvinte cheie sau cuvinte de nișe foarte înguste. Încearcă să introduci termeni mai generali sau un tip de potrivire mai larg. Trebuie să cuprindă mai multe căutări și să îți ofere posibilitatea de a descoperi noi termeni de căutare care sunt potriviți afacerii tale.

Dacă ai reușit să treci prin toată această listă, sperăm că ai găsit motivul pentru care anunțurile nu se afișau și acum deja sunt pe cale să genereze afișări, click-uri și conversii. Sperăm că a fost o plimbare netedă, dar dacă te-ai lovit cu vreo problemă inexplicabilă sau pur și simplu ai nevoie de un set suplimentar de ochi pentru a identifica problema din cont, suntem bucuroși să te ajutăm.

Autor: Golban Cristina

Leave a Reply

str. 31 August 1989 78
or. Chișinău
Republica Moldova

Sună +37378252255

Menu