Gestionarea timpuluiPurple

Cum să lucrezi eficient de acasă: 10 sfaturi pentru a spori productivitate

By mai 1, 2020 mai 14th, 2020 No Comments
purple team, lucru de acasă

Productivitatea poate suferi cu adevărat atunci când lucrezi de acasă. Planificarea, concentrația și organizarea timpului – la sigur, te pot ajuta.

Una dintre măsurile luate de diferite țări pentru a încetini avansarea coronavirusului a fost – lucrul de acasă.
Munca de acasă este incredibilă … până când animalul tău de companie sare pe tastatură, copiii cer mâncare sau vecinul, care decide că acum e momentul să înceapă reparația.

Oamenii care lucrează de acasă știu că au nevoie de o doză suplimentară de organizare, disciplină și concentrare. Dar cum poți fi mai productiv cu toate aceste distrageri?

Mai jos, am pregătit o listă cu recomandări minunate de la unii dintre colegii mei de serviciu, care, și pentru tine, ar putea fi cheia creșterii productivității.

1. Pregătește-ți un spațiu de lucru confortabil

În timp ce lucrezi de acasă, poate fi tentant să te mai întinzi în pat sau canapea pentru a lucra, dar acest lucru nu este unul productiv. A lucra pe canapea sau dormitor este rău pentru corpul tău și te împiedică să te concentrezi.

Alege o cameră din casa ta pentru a lucra și a-ți crea propriul loc de muncă. Învață-i pe membrii familiei, că atunci când te afli în acest loc, preferi să nu fii deranjat.
Dacă ai norocul să ai o cameră care nu are nicio funcție atribuită acesteia, este oportunitatea perfectă de a o transforma în birou.

Dacă nu ai birou, poți amenaja un colț al camerei de zi care va fi dedicat activității tale.

Nu lucra în pijama! Fă-ți timp să te îmbraci și să-ți aranjezi părul.

2. Gestionează-ți timpul și sarcinile

Ai mai multe proiecte de realizat?
Stabilește un program și, mai ales, trebuie să-l respecți. În funcție de deadline-uri, stabilește sarcinile care trebuie tratate cu prioritate.
Este recomandabil să lași spațiul minim pentru neprevăzut.
Uneori vei fi nevoit să modifici cele planificate. Învățarea gestionării situațiilor de urgență îți va permite să fii mai eficient.

În plus, pentru a-ți gestiona timpul, poți opta pentru o organizare bazată pe rezultat sau pe timpul petrecut.

  • Cu primul, decizi să te dedici unui proiect și să te oprești doar atunci când l-ai terminat.
  • Cu a doua, alege să lucrezi un număr definit de ore la un proiect și apoi să treci la altul.

Alegerea managementului timpului depinde de formula cu care te simți cel mai confortabil și care corespunde cel mai bine activității tale.

3. Elimină distragerile

O verificare rapidă pe Instagram, o vizită pe Twitter sau Facebook pot deveni rapid ore întregi pierdute în zadar.
Așadar, deconectează-te din conturile de Social Media și elimină-le din comenzile rapide ale browser-ului tău. Poți, de asemenea, să dezactivezi notificările de pe smartphone pentru aplicații neesențiale.
Animalul de companie, apelurile telefonice cu rudele, televizorul sau alte obiecte și activități care te pot distrage de la muncă – ține-te departe de ele. Fii sigur e cel mai bun lucru care îl poți face pentru tine!

4. Planifică, planifică și iar planifică

Înainte de a merge la somn, ia câteva minute pentru a defini ce dorești sau trebuie să faci a doua zi. Structurează-ți fiecare zi, ca și cum ai fi la birou, inclusiv ora când vei termina.
Încearcă să lucrezi la taskuri unul după altul și evită amestecarea și trecerea de la sarcină la sarcină.
Efectuarea unei planificări zilnice sau săptămânale te va ajuta să menții ordinea responsabilităților. Cu toții avem preferințele noastre atunci când vine vorba de planificare, dar încearcă să incluzi cea mai grea muncă în primele momente ale agendei tale.

5. Puțină muzică nu strică

Pentru a-ți face spațiul de lucru mai plăcut, poți adăuga muzică pe fundal, stimulează creativitatea.
Alege muzica în funcție de proiectul la care lucrezi. Toți lucrăm diferit, trebuie doar să îți găsești formula.

Cu toate acestea, difuzarea muzicii trebuie să rămână o sursă de plăcere, care să conducă la o productivitate mai bună și nu la o sursă de distragere.

6. Fă activități recreative

Când simți că este necesară o pauză, fă-o.
Pauzele, chiar și de cinci minute, sunt minunate pentru a te relaxa, a reîmprospăta mintea și a reveni la muncă cu nerăbdare.
În loc să deschizi doar YouTube și să urmărești câteva videoclipuri, profită de pauzele tale pentru a te îndepărta de desktop.
Dacă carantina ne împiedică să facem plimbări, atunci fă o scurtă gimnastică.

Pe lângă creșterea calității muncii, odihna este esențială pentru menținerea funcționării sănătoase a corpului.

7. Identifică-ți momentele cele mai productive

Unii oameni sunt productivi mai mult dimineața, alții după-amiaza, iar unii sunt mașini de noapte.
Descoperă în ce moment al zilei mintea ta oferă maximul și exploateaz-o din plin. Oamenii sunt diferiți și, prin urmare, fiecare dintre noi are o perioadă din zi în care suntem mai mult sau mai puțin productivi.
Un sfat de aur este să identifici când te poți concentra mai bine și să programezi cele mai dificile sarcini sau cele care necesită cea mai mare atenție în perioada respectivă.

8. Stabilește-ți o rutină

Chiar dacă lucrul de acasă presupune flexibilitate, totuși este important să ai un program pentru a începe activitățile zilnice. Momentul în care începi să lucrezi va determina ritmul restului zilei tale.
Configurează o alarmă de dimineață. Ia o decizie clară și respect-o – când să te trezești, când să iei pauze, ora prânzului și când sfârșești ziua de lucru. Un program de lucru clar te va ajuta să-ți gestionezi ziua.
Trebuie să menții o anumită regularitate  zi de zi, pentru ca corpul și creierul tu să știe când este timpul să lucreze și când să se odihnească. Stabilește un program care să se potrivească bine caracteristicilor tale și să includă timpul de lucru, timpul de odihnă și timpul liber.

Ar trebui să eviți sarcini pe care nu le-ai face în mod obișnuit în timpul tău de lucru, cum ar fi: curat, gătit sau spălatul rufelor.

9. Folosește aplicații pentru a te organiza

Există instrumente și aplicații online care te pot ajuta să rămâi organizat.
Dacă ai un e-mail de la Google, de exemplu, poți utiliza Google Calendar pentru a lista în prealabil sarcinile săptămânii. 

Evernote și Google Keep sunt, de asemenea, utilizate pe scară largă pentru a crea liste cu sarcini. În ele poți înregistra progresul lucrului, publica note, scana documente, insera imagini, videoclipuri și elemente grafice legate de diferite proiecte.

Dacă nu ești fan aplicații, poți seta mementouri pe telefonul tău mobil. Setează alarmele din timp, astfel încât să nu uiți sarcinile.
Un alt obicei care ajută foarte mult este utilizarea blocurilor de notițe pentru a scrie ideile pe care nu le poți începe momentan.

10. Rămâi conectat la echipa ta

Păstrează legătura cu colegii. Multe aplicații sunt disponibile în acest scop: Slack, Zoom, Hangouts, Skype și altele. Îți poți asigura cu ușurință să păstrezi legătura cu alți membri ai echipei, să colaborați în timp real și să fii la curent cu toate schimbările și nevoile.

 

Am să adaug la această listă și câteva șmecherii, care mă ajută să fiu mai productivă lucrând de acasă.

  • Optimizează-ți tastatura și mouse-ul. Dacă poți obține o tastatură și un mouse ergonomic, încheieturile tale vor aprecia.
  • Folosește uleiuri esențiale. Studiile au arătat că esențele și uleiurile esențiale stimulează creierul într-un mod pozitiv, în special menta. Eu folosesc cel de tei și lăcrămioară. 
  • Guma de mestecat. Guma de mestecat crește concentrația, iar dacă sunt fără mentă sau fără zahăr, cu atât mai bine.
  • Jucăriile antistres. Uneori, stresul este inevitabil, așa că mai bine înveți cum să te descurci. Un mod minunat de a o face este cu o jucărie antistres (bilele antistres sunt preferatele mele).

În loc de concluzie: Munca de acasă poate fi un avantaj sau dezavantaj real. Totul depinde de tine și de ceea ce faci pentru a-ți crește productivitatea, pentru a evita distragerile și pierderea de timp.
Ai toate cheile la îndemână pentru a reuși în lucrul tău de acasă.
Nu trebuie decât să le pui în practică!

P.S. Din când în când poți încălca toate regulile, programele și planurile: poți privi un film, servi o cafea cu motanul pe brațe sau orice altceva cu familia. Ești proprietarul timpului tău. 

Cunoști alte sfaturi pentru a fi mai productiv?

Daniela Bațalî

Author Daniela Bațalî

More posts by Daniela Bațalî

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.