Nu este nimic mai rău pentru un traffic manager decât blocarea unui cont de promovare (cu excepția cazului în care bugetul este aruncat în vânt). În orice caz, blocarea oprește complet întregul flux de lucru și creează o mulțime de probleme.
Cauzele principale de ce poți fi blocat în Facebook
La momentul actual, blocarea poate avea la bază 3 cauze:
1. violarea regulilor și nerespectarea principiilor de lucru cu reclama;
2. utilizarea suspectă a unui cont și conectarea sistemelor de plată dubioase;
3. factorul uman – greșeala unui moderator.
Pentru a exclude blocarea din procesul nostru de lucru, vom analiza fiecare punct în parte.
Cel mai important lucru pe care trebuie să-l înțelegi despre Facebook este faptul că acesta încearcă să apere reputația platformei și a utilizatorilor.
Logica este următoarea: mai bine blochez toată reclama, decât să arăt ceva inadmisibil.
Iată de ce poți fi blocat
- Pentru o singură raportare nu vei fi blocat, însă dacă aduni câteva, blocarea este inevitabilă;
- Înainte de a începe lucrul, verifică regulile de publicare a reclamei pe platformă. Campaniile tale nu trebuie să jignească, intimideze sau să minteă utilizatorii;
- Poți fi blocat dacă ai prea mult text pe imagine, la mai multe campanii consecutiv. Pentru aceasta, textul trebuie să nu ocupe mai mult de 20% din suprafața totală a imaginii.
Poți verifica dacă imaginea ta corespunde standartelor, aici: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay - În nici un caz nu utiliza caracteriticile specifice unei anumite audiențe – culoarea pielii, vârstă, limbă.
- Vizualizarea rezultatelor – evită utilizarea imaginilor Before and After, oferirea garanțiilor 100% de obținere a unui rezultat sau venit. Promovarea cryptovalutei la fel este interzisă.
- Pentru o listă mai explicită, vezi politica de promovare a platformei, și anume partea de conținut limitat.
De fiecare cont de publicitate este legat un element de plată. Platforma are grijă de utilizatorii săi, de aceea, orice acțiune suspectă va fi evidențiată și poate duce la blocarea contului.
Citește șiSetări ascunse ale Facebookpentru a utiliza la maxim platforma
Ce acțiuni sunt considerate frauduloase
- utilizarea unui card străin,
- numele de pe card și numele din Facebook nu coincid,
- mărirea bruscă a balanței și investițiilor în campanii,
- utilizarea sistemelor de plată din străinătate,
- intrarea în cont din altă țară sau adresă IP.
Vei primi o scrisoare care să ateste că au fost comise acțiuni suspecte în contul tău. Dacă poți dovedi că nu ai încălcat regulile, atunci vei fi deblocat imediat.
Ultimul motiv al blocajului este factorul uman – în fiecare zi Facebook procesează milioane de reclame, iar moderatorii nu întotdeauna îl pot evalua în mod obiectiv. În această situație, este ușor să îți demonstrezi punctul de vedere – uneori poți primi chiar și scuze din partea platformei.
Algoritmul de deblocare este destul de simplu și lucrează în mare parte la fel în fiecare caz
- Scrie mereu în engleză – aceasta este limba de bază în Facebook.
- Evită să fii agresiv – comunică deschis și prietenos.
- Încearcă să obții un sunet telefonic. Pregătește-te din timp pentru el.
- Și desigur, fii mereu cu ochii pe telefon – dacă ai ratat apelul, nu-i poți contacta înapoi!
Facebook este o sursă de traffic pentru întreaga lume și este important să fii în relații bune cu acesta.
Prin urmare, studiază regulile, respectă-le și blocarea te va ocoli (poate 🙂 )!
Citește și 6 pașini siguri pentru a ruina o campanie de marketing.