Anul 2020 a introdus cuvinte noi în conversațiile noastre zilnice: Covid-19, distanțare socială, carantină.
Acest virus a afectat nu doar sănătatea, dar și industriile. Vânzările scad, iar proprietarii de afaceri au rămas cu multe semne de întrebare.
Cu siguranță, este necesar să lucrezi mai inteligent în circumstanțele actuale, iar pentru marketing este o bună provocare.
Și în ceea ce privește marketingul tău digital, acum este momentul să investești în el. Nu te teme atunci când și altora le este frică. Fă așa cum spune Warren Buffett … fii lacom când alți oameni se tem.
De ce să investești în Marketing Digital pe timp de criză?
De la apariția Internetului, Marketingul Digital a devenit unul dintre cele mai importante aspecte pentru afaceri. Strategia lui funcționează perfect și în perioadele de criză.
Iată câteva moduri în care afacerea ta își poate adapta strategia de marketing digital în această perioadă:
1. Creșterea activității pe Social Media
Acum rețelele sociale sunt mai importante ca niciodată. Multe persoane se autoizolează. Drept urmare, le va fi foame de conținut. Dacă dorești să ai un impact asupra prezenței tale online acum este momentul. Astfel, îți vei asigura clienții că ești prezent și activ.
- Oferă ajutor
Oferă clienților informații credibile și detaliate despre lucrurile de care au nevoie. Fii obiectiv și clar. Accentuează „suntem aici pentru a te ajuta”.
- Creează comunități
Creează comunități între clienți și ajută oamenii să se conecteze, atât la nivel local, cât și la nivel global.
- Fii disponibil și peste orele de program
Acum rutina noastră s-a schimbat și este important să anunți clienții că afacerea ta este disponibilă oricând, oriunde.
- Adaptează conținutul
Oferă oamenilor informații nu doar despre pandemie, dar găsește modalități de a îmbogăți viața lor în izolare. De exemple: postări interactive pentru a combate plictiseala, recomandări, story-uri pozitive cu implicarea lor, quiz-uri etc.
Mai mult, Social Media servește, de asemenea, ca sursă de trafic atunci când este combinată cu alte strategii de marketing digital. Aceasta include:
- postări pe blog
- Landing Page-uri
- magazine online etc.
2. E-mail Marketing
E-mail Marketing este în prezent un puternic și ieftin mod de a construi și de a dezvolta o relație între public și compania ta.
Prin urmare, poți să lucrezi în orice etapă a pâlniei și să obții rezultate fără prea multă complexitate. Trimite conținut adecvat: conținut de pe blogul tău, articole informative, promoții, reduceri etc., la momentul potrivit.
Utilizează e-mail marketingul ca o conexiune directă cu clienții tăi. Conectează-te cu ei despre serviciile și produsele care contează cel mai mult pentru ei în această perioadă.
3. Marketingul prin conținut
Începe să profiți de site-ul tău și să generezi conținut nou pentru blog. Reutilizează acest conținut și pe rețelele de socializare. Va face prezența ta digitală să iasă în evidență cu conținut util care să dea valoare și să rezolve probleme.
4. Concentrează-te pe clienții actuali
Clienții fericiți acționează ca ambasadori pentru afacerea ta și împărtășesc experiența lor cu alți clienți potențiali.
- Cere recenzii și feedback
- Ai un program de fidelizare? Poate că acesta este momentul pentru a începe unul
- Oferă carduri de reducere cadou
- Creează oferte și consultații virtuale
5. SEO
În ceea ce privește activitatea organică, SEO este în mod clar o strategie pe termen lung, și nu ar trebui oprită ca în cazul PPC.
Căutarea organică este unul dintre cele mai viabile canale în orice scenariu și, în special, în acest moment. Amintește-ți că oamenii vor căuta mereu, poate mai mult acum ca niciodată.
6. Îmbunătățește-ți prezența digitală
Ai scris în agendă reproiectare site-ului web sau te gândești la îmbunătățirea site-ului tău cu o funcționalitate nouă? Te-ai gândit la comerțul electronic? Acum este momentul să-ți concentrezi atenția către servirea clienților online, în loc de magazin fizic.
Există o mulțime de moduri de a-ți îmbunătăți prezența digitală, cum ar fi:
- funcționalitatea chat-ului
- realitate augmentată
- personalizare design
7. Gestionează-ți eficient bugetul Google Ads
Pandemia globală schimbă ceea ce caută oamenii și modul în care Google răspunde în rezultatele motorului de căutare. Asigură-te că acorzi o atenție deosebită clasamentelor tale de cuvinte cheie.
Continuă să-ți evaluezi paginile pentru a determina oportunitățile de conținut nou. De asemenea, acordă atenție tendințelor Google pentru a vedea ce fluctuații în volumul de căutare au avut loc pentru cuvintele cheie vizate.
În cele din urmă, continuă să monitorizezi îndeaproape concurența pentru răspunsul lor SEO, precum și orice modificări pe care le-ar face în campaniile PPC. Ajustează-ți bugetele pentru anunțuri. Condu traficul pe site-ul tău web, atunci când oamenii stând acasă îți caută produsele și serviciile.
Concluzie:
Internetul ne-a permis să ne conectăm cu o audiență largă de oameni, nu doar la nivel local, ci la nivel global. Acesta oferă întreprinderilor instrumente excelente pentru a-și comercializa produsele și serviciile. Utilizarea eficientă a Marketingului Digital se poate dovedi a fi un schimbător de jocuri pentru afacerea ta în această perioadă. Așa că gândește-te la strategia ta pe termen lung. Pandemia va lua sfârșit în curând și trebuie să-ți pregătești afacerea pentru perioada de respiro.