Postări șablon – care sunt și cum scăpăm de ele

By 30.01.2020Instagram
postări instagram purple

Ai observat că Instagram nu mai este o platformă unde contentul vizual are cea mai mare valoare?
Textele – se citesc tot mai des, trezesc emoții, comentarii. Un content util egal cu mii de followeri. Și atunci de ce textele tale sunt plictisitoare și nu ating nicio coardă sensibilă? Descrieri uscate, scris vag, gol, copiat după șabloane. Să despicăm firul în patru, să depistăm motivele și să găsim soluții.

Astfel de text obișnuit sau șablon este primul lucru care vine în minte înainte de a scrie o postare. Toată lumea trece prin această experiență. Este ca o prăjitură delicioasă greu de refuzat. Mereu la îndemână și nu trebuie să depui mare efort ca să-l scrii. No problem!

Creierul este obișnuit să apeleze la așa gen de texte, ca la o vestă de salvare. Ele deja merg în mod automat, ca o obișnuință. Mai întâi există o fotografie frumoasă, dar nu există timp pentru a scrie un text bun. Ai scris un cuvânt sau pur și simplu ai pus un emoticon sau hashtag. Publicat. Următoarea postare la fel. După care ai frică să scrii ceva diferit. Iar aceasta devine un cerc vicios. De fapt, am putea numi asta chiar o capcană. Astfel de texte sunt goale, lipsite de emoții și adevăr, care mai mult dăunează decât aduc folos. Te îndepărtează de cititori, nu apari în fața lor așa cum ești tu cu adevărat. Lasă impresia că nu ai nimic de spus. Dar de fapt, noi știm că nu e așa. Fiecare are o istorie care merită expusă.

Acum, cel mai important este să identifici aceste tipuri de texte și pe viitor să nu le mai utilizezi în postările tale. Trebuie să mergi mai departe și să-ți descoperi propriul stil de scriere, sincer și diferit.

Ce tipuri de texte șablon există:

1. Un cuvânt/ expresie/ emoticon
2. Dorință/ urare
3. Poezie de pe net
4. Nimic nou
5. Descriere în 3 rânduri
6. Copywriting style
7. Sinceritate emoțională și motivație motivațională ?
8. Stil științific, adresări oficiale
9. Gânduri mărețe, de prin cosmos
10. Articole de pe Internet

Le-am enumerat, iar acum hai să analizăm fiecare tip în parte!

1. Un cuvânt/ expresie/ emoticon

În Instagram, prin 2015, acest lucru era ceva obișnuit. Toată lumea a practicat așa tip de postări. Acum acest lucru este posibil doar pentru persoanele din showbusiness: actori, vedete de film. Tot ceea ce plasează este perceput bine. Pentru alți Instagram-eri,  care doresc să treacă de la un jurnal personal la un format de blog, nu este suficient doar un emoticon sau un singur rând de text.

2. Dorință/ urare

Acesta este un al mod de a reapărea în feed, după o lungă absență sau pur și simplu, pentru că ai o poză frumoasă.

Cu ce putem înlocui?
Uneori, după o pauză lungă, pentru o nouă postare este necesară o anumită accelerație. În acest caz, este mai bine să scrii sincer o postare despre tine. Despre starea sau perioada ta. Ce ai întâlnit, ce ai experimentat, ce schimbări ai avut? Va fi mai clar, mai logic, mai uman, însă cel mai important – va fi despre tine. Cel mai probabil, schimbările tale vor părea apropiate de cititori, îi va afecta și vor lăsa comentarii umane și pline de viață.
Acest tip de text – dorință, generează alte dorințe la fel de plictisitoare și obișnuite ca și textul tău.

3. Poezii

La sigur că nu vei publica pe propriul profil poezii de pe net (cu excepția propriilor tale poezii), dar am decis să-ți reamintesc că în 99% din cazuri NU ar trebui postate.

4. Nimic nou

Astfel de texte, lipsite de originalitate, plictisitoare și fără emoții le găsim peste tot, la majoritatea persoanelor în Instagram.

Cu ce putem înlocui?
Scopul – să scriem în felul nostru. La fel cum nimeni nu mai scrie. Propriile idei, cu propriile cuvinte și despre propria viață. Poți lua același subiect, dar scrie ce crezi tu personal despre asta. Ce înseamnă pentru tine, ce emoții îți trezește.

În final vom obține ceva de genul:
„Iarna mea în Amsterdam mă testează la rezistență. Temperatura este sub 8 ºC. E foarte frig. E atât de frig că nu poți face nicio poză netremurată.
În fiecare zi intru în cofetărie să cumpăr chifla preferată, cu vanilie și ciocolată. Iar peste drum se vinde cel mai gustos ceai de ghimbir. Am promis că n-am să mai mănânc dulce, dar de fiecare dată cum ies din troleu picioarele mă duc spre cofetărie. Cum poți să refuzi așa delicii.”

Nu contează ce a ieșit. Principalul este vorba despre iarna ta, acum.

5. Descrieri în 3 rânduri

Descrieri în 3 rânduri – deja este ceva mai mult decât pur și simplu un cuvânt. Dar totuși nimic deosebit. Se poate pune în categoria: mai mult pentru bifă. Lipsește istoria, detalii pentru o imagine completă. Cititorul dorește cu adevărat acest lucru – să adune întreaga imagine. Astfel de texte pot fi transferate în Story, acolo este locul potrivit pentru ele.

Cu ce putem înlocui?
Poți să nu le înlocuiești. Pur și simplu poți dezvolta un gând și scrie mai mult.
De exemplu:

  • Povestea „Ce s-a întâmplat?”
  • Gândurile tale „Ce simt?”
  • Descrierea situației „Cum a început totul, ce se întâmplă?”

Cel mai important este să adăugi mai multe informații, să dezvolți subiectul. Poți utiliza structura clasică (introducere – cuprins – încheiere). Această structură este deja o cale de a ieși din tiparele obișnuite.

6. Copywriting style

Copywriterilor le este mai ușor să scrie, deoarece și-au dezvoltat un obicei. Și, în același timp, mai dificil. Din cauza tiparelor blocate, din cauza aceleiași sarcini, care și-au găsit adăpost la tastatură și în creier. „Comandă acum în doar 2 click-uri” și așa mai departe.
Copywriting style apare datorită faptului că timpul de gândire „cum vreau să scriu cu adevărat?” este adesea insuficient. Obiceiul de a scrie ceea ce simțim, de fapt, nu există. Din această cauză, există șansa de a aluneca în lumea textelor copiate și a cuvintelor obișnuite.

Cu ce putem înlocui?
Amintește-ți mereu că bloggingul nu este jobul tău de zi cu zi. Nu scrie așa cum are nevoie clientul, ci ceea ce vrei să spui și cum te simți. La sigur textele tale se vor îmbunătăți de sute de mii de ori.

7. Sinceritate emoțională și motivație motivațională

Există o linie perfectă între împărtășirea experiențelor. Spune-ți povestea și constatările tale. Nu umple spațiul dedicat textului cu artă artistică, care este prea detașată de realitate și de viața de zi cu zi. Dacă postarea nu este despre viață, ci despre ceva efemer, acesta este perceput ca un castel aerian. Nepăsător.

Cu ce putem înlocui?
Scrie doar despre ceea ce îți aparține și despre tine. Despre viață. Exemple concrete. Ce s-a întâmplat, de ce gândești așa și ce schimbări au intervenit. Despre viață trebuie să scrii din inimă, cu pasiune, ca asta să atingă toate simțurile și să provoace conversații.

8. Stil științific, adresări oficiale

Se spune că este mult mai ușor să aduni cuvinte inteligente, terminologie și să te ascunzi în spatele lor. Fiecare poate explica complexul în cuvinte complexe. Dar un adevărat profesionist poate vorbi simplu despre orice fenomen.
Acest stil este bun pentru ziare, site-uri de articole, reviste științifice, dar nu și pentru blog. Este prea îndepărtat de viață ca și luna de pământ. Nu provoacă nicio emoție. Astfel de texte provoacă plictiseală. Reacția mea la astfel de texte: vreau să casc și să ies de pe Instagram.


Cu ce putem înlocui?
Nu există nimic mai bun decât cuvinte simple – scrie ca și cum ai vorbi cu o prietenă sau prieten. Chiar și cele mai complexe și științifice subiecte pot fi scrise ușor și clar. Și nu este vorba despre simplificare, ci despre lipsa distanței dintre tine și cititori.

9. Gânduri mărețe, de prin cosmos

Pentru tine poți scrie orice, dar nu și pentru oameni. Acesta este un fel de necunoscut, iar pentru asta e nevoie de timp pentru a ajunge la inima lui. Oamenii sunt gata să înțeleagă dacă o postare are un început, mijloc, sfârșit și este scrisă în cuvinte simple. Dar, mă tem că nu vor avea timp să încerce să înțeleagă sensul întregii postări pe o singură linie.

Cum să faci diferit:
Adăugă o structură. Începe de la cea mai simplă: început, mijloc, sfârșit. Și atunci gândul va lua formă succesivă, mai completă. Și atunci șansa de a găsi cei care îți vor împărtăși nota de existențialism crește cu 90%.

10. Articole de pe Internet

Dacă dai în căutare pe Google orice subiect din exemplele de mai sus, vei obține aproximativ același conținut ca și în ele, aceleași cuvinte, aceeași structură. Pentru internet, acest lucru este excelent – atunci când trebuie doar să găsești răspunsuri la întrebările tale, să afli informația necesară. Ai citit – ai uitat. Dar în aceste  informații nu găsești personalitatea autorului. Pentru Instagram, însă, acesta este cel mai important.

Ce faci dacă ai descoperit că și tu scrii astfel de texte?
Te felicit. Grozav că ai descoperit acest lucru. Pentru că din acest moment începe procesul de transformare.
Citind acest articol ai fost vaccinat împotriva textelor-șablon, leneșe și plictisitoare Și acum, înainte ca mâna să se întindă pentru a tipări o nouă postare, gândește-te de două ori. Însă cel mai important – scrie în felul tău. Acesta este obiectivul principal al acestui articol.

Ce faci dacă nu vrei să schimbi nimic?
Nu este nevoie să te forțezi. Continuă să scrii și în continuare așa cum o făceai până acum. Când vei fi gata pentru schimbare, poți încerca să faci ceva diferit. Pentru asta este nevoie de timp.

Despre textele din social media sunt multe de povestit, de aceea fii cu ochiul pe blog-ul nostru pentru a fi la curent cu toate noutățile.

Leave a Reply

str. 31 August 1989 78
or. Chișinău
Republica Moldova

Sună +37378252255

Menu