Setezi campanii de publicitate pentru produsele/ serviciile tale? Sau poate planifici să o faci în viitor? Atunci neapărat trebuie să stăpânești instrumentul Facebook Pixel, pentru a beneficia la maxim de bugetul tău.
Ce este Facebook Pixel?
Facebook Pixel este o bucată de cod JavaScript pe care o introducem pe site-ul nostru web pentru a urmări activitatea vizitatorilor.
Datorită pixelului putem măsura diferite evenimente, cum ar fi:
➡ Vizite pe site-ul web
➡ Articole adăugate în coșul de cumpărături
➡ Elemente adăugate în lista de dorințe
➡ Inițierea înregistrării
➡ Inițierea achitării
➡ Înregistrare finalizată
➡ Plata efectuată
➡ Căutări pe site
➡ Conținut afișat etc.
Facebook Pixel îți permite să măsori evenimentele și conversiile pentru a monitoriza și analiza acțiunile pe care utilizatorii le efectuează pe site-ul tău web.
Datorită datelor oferite de Pixel, poți:
1. să creezi audiențe personalizate pentru site-ul și produsele tale
2. să adaptezi reclamele pentru a le arăta celor care sunt mai susceptibili de a atinge obiectivul
3. să definești caracteristicile utilizatorilor care vizitează site-ul tău
4. să creezi campanii specifice pentru a converti vizitatorii în clienți
Beneficiile utilizării Facebook Pixelului
-
Îți permite să cunoști mai bine publicul tău țintă
Una dintre cheile succesului publicității pe rețelele de socializare este să cunoaștem publicul țintă foarte bine.
Nu începe să investești bani fără să-ți dedici timpul necesar pentru a defini avatarul publicului tău țintă. Află, datorită pixelului, mai multe informații despre tipul de persoane care vizitează site-ul tău.
- Măsori conversiile
Pixelul Facebook îți permite să monitorizezi modul în care oamenii interacționează cu site-ul tău web.
☑ Pagini vizualizate
☑ Butoane accesate
☑ Conținut căutat
☑ Produse adăugate în coș
☑ Produse adăugate în lista de dorințe
☑ Procesele de plată începute
☑ Numărul de cumpărături pe site
☑ Numărul de înregistrări finalizate
☑ Numărul de contacte efectuate
☑ Numărul de solicitări primite
- Retargeting
Retargeting pe Facebook este o tehnică de marketing cu adevărat puternică, dacă vrei să crești vânzările afacerii tale.
Gândește-te că multe dintre persoanele care îți văd produsele nu cumpără din prima. Cu cât este mai scump produsul, petrecem mai mult timp gândindu-ne dacă ar trebui să îl cumpărăm sau nu.
Astfel, prin retargeting, îi amintim clientului prin campanii publicitare pe Facebook că a vizitat site-ul, produsele care a vrut să le achiziționeze și îl îndemnăm să revină.
Deci, dacă dorești cu adevărat să vinzi pe Facebook, va trebui să stăpânești această tehnică.
- Creezi audiențe asemănătoare
Cu informațiile colectate de Facebook Pixel poți crea audiențe asemănătoare ale persoanelor care au interese sau date demografice similare cu persoanele care au interacționat deja cu site-ul tău.
- Creezi anunțuri mai eficiente
Utilizarea Pixelului Facebook te poate ajuta cu siguranță să creezi anunțuri mai eficiente, îmbunătățind atât eficacitatea reclamelor, cât și calitatea persoanelor pe care anunțurile tale le vor fi afișate (persoanele cu mai multe șanse să facă acțiunile dorite).
- Îmbunătățirea comunicării cu utilizatorii
De asemenea, acest Facebook Pixel îți permite să comunici cu publicul tău în funcție de cât de familiari sunt cu brandul și site-ul tău . Nu este același lucru să comunici cu cineva pe care tocmai l-ai întâlnit și comunicarea cu cineva pe care îl cunoști deja de 3 luni.
În acest sens, poți servi vizitatorilor site-ului subiecte mult mai relevante, în funcție de informațiile sau conținuturile pe care le-au consumat de pe site-ul tău.
Minunat, nu?
Cum se creează și instalează Facebook Pixel?
Înainte de implementarea pixelului, trebuie să ai următoarele elemente: un website, o pagină de Facebook a business-ului tău, un cont de Business Manager.
Pasul 1: Creează pixel
Pentru a configura pixelul pentru prima dată:
– Intră în Business Managerul al companiei tale și fă click pe pictograma „hamburger” din meniul de sus
– În secțiunea „Măsurare și rapoarte”, fă click pe „Pixeli”
– Odată ajuns acolo, fă click pe butonul verde „Creează un pixel”
Dă un nume pixelului și adaugă adresa URL a site-ului tău. Nu uita că poți avea un singur cod de pixeli pe fiecare cont de publicitate, așa că atunci când alegi numele, reține că acesta trebuie să reprezinte afacerea ta.
Pasul 2: Introducerea pixelului pe site-ul tău
În funcție de platforma pe care o folosește site-ul tău web, modul de aplicare a pixelului pe site va fi diferit.
Ai 3 opțiuni:
- adăugare cu ajutorul unei integrări sau partener (ex: Google Tag Manager)
- adăugare manuală
- trimite instrucțiuni prin e-mail programatorului
Pasul 3: Instalarea manuală
Copiază codul care apare în fereastra pop-up.
După cum vezi, Facebook îți recomandă să instalezi Codul Pixel în a site-ului tău web. Adică, va trebui să lucrezi cu fișierul header.php.
Pasul 4: Lipește codul
Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să accesezi WordPress-ul tău: selectează Aspect (Appearance), apoi Editor (Theme Editor). Lipește Pixelul între etichetele și , așa cum vezi în imaginea următoare.
Dacă instalarea îți pare complicată atunci pur și simplu partajează acest cod unui programator și lasă să o facă pentru tine.
În procesul de instalare se recomandă ca pixelul să fie înserat în Tag Manager, nu direct pe site. Asta se face pentru ca site-ul să nu se încarce greu.
În Tag Manager poate fi inserat și Google Analytics-ul. Toate evenimentele pentru conversii din Tag Manager trebuiesc setate și conectate atât cu pixel cât și cu Analytics.
La partea de creare a Pixelului, se recomandă să fie creat din setările afacerii. Cand creezi din direct din pixeli poți sa te incurci între conturi și să creezi un pixel pentru un site din alt cont de publicitate sau alt Business Manager.
Dar despre asta în următorul articol. Fii cu ochii pe blogul Purple. ?
Pasul 5: Verifică dacă ai instalat Pixelul corect
Ai finalizat deja instalarea Facebook Pixel, dar nu ești sigur dacă ai făcut-o corect?
O metodă rapidă și eficientă este Facebook Pixel Helper . Aceasta este o extensie mega utilă Google Chrome care verifică dacă Pixelul tău este instalat pe pagină și funcționează corect. Trebuie doar să îl instalezi în browser.
Dacă nu ai cunoștințe de a instala manual pixelul, atunci îți recomand un plugin pentru instalarea lui: Pixel Your Site. Îți va simplifica mult lucrul.
După cum ai citit mai sus, Facebook Pixel oferă multe avantaje, ceea ce îți permite să duci campaniile tale pe Facebook la nivelul următor. Fără îndoială, este un mare ajutor, care, cu o strategie bună, îți poate optimiza bugetul.