Nu este nimic mai rău decât să vezi o pagină de brand cu imagini de rezoluție slabă sau fotografii care nu transmit niciun mesaj.
Atunci când proiectezi site-ul web pentru afacerea ta, este important să te gândești la toate aspectele: culori, butoane, texte etc. O parte deseori subestimată sunt imaginile care vor apărea pe site. E o greșeală comisă de prea multe companii.
Cât de importante sunt fotografiile sau imaginile calitative pentru site-ul tău?
- Imaginea călătorește de 60.000 de ori mai repede spre creier.
- Paginile cu imagini sau fotografii au cu 94% mai multe vizite decât cele fără.
- 40% dintre oameni răspund mai bine la imagini decât la texte.
- Imaginile de bună calitate atrag mai mulți vizitatori. Într-adevăr, fotografiile acționează ca o vitrină pentru site-ul tău web. Dacă cineva cercetează ceva legat de afacerea ta, o imagine folosită pe site se poate afișa ca rezultat al căutării. Astfel, o fotografie de calitate îți poate aduce mai mult traffic fără costuri în plus.
- Persoanele care vizitează site-ul tău vor scana întregul conținutul și nu vor citi tot textul. Doar 5 secunde le este suficient să aprecieze dacă merită să rămână pe el sau să caute în altă parte. Așadar, trebuie repede să dai dovadă de o primă impresie bună, iar fotografiile ajută foarte mult în aceasta.
- Un alt avantaj: imaginile de calitate simplifică lucrul persoanelor responsabile de dezvoltarea site-ului.
- Vizualul inspiră încrederea în utilizator.
- Ce ține de SEO, vizualul își joacă rolul (cu siguranță!). Imaginile permit să lucreze la universul tău semantic. Pentru a face mai bine referire, ai grijă de URL-uri, titluri și texte alternative.
Cum pot obține fotografii și imagini de calitate?
1. Angajează un fotograf profesionist
Înainte de a recurge la un fotograf, cere-i portofoliul sau vizitează site-ul său pentru a-ți face o idee despre tipul de fotografii care obișnuiește să facă. Fotograful trebuie să cunoască dacă fotografiile trebuie să fie făcute din exterior (pentru a obține cea mai bună lumină), locul (pentru a obține cea mai bună încadrare) etc.
Poți să faci fotografii și cu smartphone-ul, dar există o diferență reală în ceea ce privește calitatea și fotografiile dacă treci printr-un profesionist. Mai mult decât atât, serviciile unui fotograf sunt destul de accesibile ca preț.
2. Resurse gratuite de imagini
O bancă de imagini este ideală, deoarece reunește milioane de fotografii clasificate pe teme. Există mai multe, cum ar fi: Shutterstock, Unsplash, Freepik etc. Unele gratuite, altele cu plată. Ai, însă, grijă să nu utilizezi imagini folosite deja de concurenții tăi (și da, se întâmplă adesea) sau imagini prea neutre care nu reflectă valoarea brandului tău.
Citește întotdeauna acordul de licență pentru imaginea în cauză, poate fi necesar să menționezi autorul și să adaugi un link către site sau la profilul său pe rețelele de socializare.
Vezi aici un șir de resurse gratuite de imagini pentru site-ul tău.
3. Apelează la un designer grafic
Este, într-adevăr, ușor să cumperi imagini, dar alegerea celei potrivite, după text și schema de culori devine uneori o încercare dificilă. Designerii grafici sunt experți în acest domeniu și vor alege exact imaginile de care ai nevoie pentru site-ul tău. Aceștia le pot retușa, decupa și realiza montaje cu alte imagini și texte (optimizează dimensiunea, forma și culoarea textelor în comparație cu imaginea inițială) pentru a atrage privirea.
Obiectivul unui designer grafic este de a oferi clientului său un site unic și personalizat care îl diferențiază de concurență. Pentru a găsi un designer grafic, poți apela la un freelance sau o agenție web.
Cum să utilizezi corect imaginile pentru website-ul tău?
☑ Utilizează imagini de înaltă calitate
Fotografiile și imaginile trebuie să fie de bună calitate și, dacă este posibil, de înaltă rezoluție. Nu este nimic mai rău decât să vezi fotografii pixelate, estompate, prost încadrate. Oferă o imagine neprofesională companiei.
☑ Optimizează dimensiunea și rezoluția imaginilor
Dacă imporți fotografiile de înaltă rezoluție direct pe site, acestea vor fi foarte „grele” și, prin urmare, paginile se vor încărca mai mult timp, ceea ce va determina utilizatorii să părăsească site-ul. Se recomandă, dacă nu ai un designer grafic disponibil, să utilizezi un optimizator de imagini.
☑ Alege fotografiile produselor tale
Desigur, este esențial să integrezi fotografiile produselor pe care le vinzi, nu le neglija și pune mai multe din unghiuri diferite. Fotografiile trebuie să fie de foarte bună calitate și să fie luate în prim-plan, deoarece se recomandă integrarea unui zoom pe fotografii pentru a permite clienților să vadă produsul în detaliu.
☑ Prezintă oamenii care stau la baza afacerii
Este important să evidențiezi partea umană a companiei tale cu fotografii ale angajaților, clienților sau furnizorilor. Prezența unui chip permite utilizatorului să capete încredere în brandul și echipa ta.
☑ Plasează imaginile lângă textele relevante
Textele fără fotografii vor atrage mai puțină atenție, este esențial să le asociezi cu o fotografie sau imagine.
☑ Titlurile imaginilor
Un nume adecvat al imaginii oferă indicii despre conținutul acesteia. Un titlu adecvat va afișa site-ul tău în motoarele de căutare. De aceea, încearcă ca acest nume să conțină cuvântul-cheie pe care dorești să-l poziționați și o descriere bună a ceea ce este reprezentat în imagine.
Concluzie:
În general, partea vizuală este importantă într-o strategie de web marketing, deoarece pot convinge sau descuraja utilizatorul să continue să-ți viziteze site-ul.
Și tu, ce imagini sau fotografii ai integrat în site-ul tău și de ce? Crezi că vor atrage (vor păstra) atenția utilizatorilor?