Promovare

7 trenduri Social Media în 2020

By ianuarie 20, 2020 februarie 12th, 2020 No Comments
social media Purple

Rețelele de socializare au devenit o parte integrantă a vieții oamenilor. Fie că le folosim pentru business sau plăcere, aceasta au ajuns să fie indispensabile în viața de zi cu zi. Astăzi, numărul utilizatorilor rețelelor sociale este de 2,8 miliarde. Se așteaptă ca în 2020 această cifră să ajungă la 2,9 miliarde, iar în 2021 să depășească 3 miliarde.
Având în vedere importanța rețelelor sociale în viața consumatorilor, marketerii și companiile apelează la ele pentru de a stabili o conexiune cu publicul țintă. Dar simpla utilizare a rețelelor sociale nu este suficientă. Prin urmare, trebuie să-ți dai seama cum să utilizezi SMM în conformitate cu ultimele tendințe.
Iată 7 tendințe de Social Media pentru anul 2020 despre care ar trebui să știi. Începem!

1. TikTok devine o platformă importantă pentru toate brandurile

De-a lungul anului 2019, TikTok a devenit una dintre cele mai descărcate aplicații, depășind lideri ca Instagram, YouTube, Twitter și Snapchat. Acum are aproximativ 500 de milioane de utilizatori activi și peste 1,1 miliarde de utilizatori înregistrați din martie 2019 și până acum.
TikTok a luat prin surprindere o mulțime de branduri, care au înțeles că această platformă este favorita Generației Z. Este sigur să spunem că, din 2020, marile branduri vor crea conturi pe Tik Tok.

          

2. Videoclipul va deveni tipul principal de conținut

Ca și în 2019, în 2020 video-ul este una dintre cele mai atractive forme de conținut, care va conduce în curând rețelele sociale. Fie că este vorba de video-uri scurte, populare pe TikTok sau Stories, sau lungi pe YouTube, acesta este viitorul rețelelor de socializare. Conform prognozelor, până în 2022, videoclipul va reprezenta 82% din conținutul generat. 

Iată tipurile de video la care ar trebui să acorzi atenția:

  • Live-urile. Tot mai multe companii vor colabora cu bloggeri pentru a crea videoclipuri cu momente din viața lor. Scopul – pentru a construi un contact mai bun cu publicul țintă.
  • Video vertical. La început, videoclipurile verticale au început să funcționeze în Stories și IGTV, apoi a apărut TikTok – o platformă în care în principiu nu există un format orizontal. Cel mai probabil, în 2020 majoritatea din video-uri vor fi verticale.
  • Video-ul interactiv (Story). Din ce în ce mai mulți social media manageri și marketeri creează videoclipuri scurte în format de Story pentru a afișa reclame într-un format familiar unei anumite rețele sociale.

Deoarece rețelele de socializare sunt concepute pentru ca oamenii să interacționeze, să distribuie conținut, videoclipurile sunt potrivite pentru acest lucru.
Deci, acum știi ce tip de conținut să creezi pe social media, nu?

3. Instagram ascunde like-urile

Încă din primăvara anului 2019, Instagram testează feedul fără like-uri.  Această strategie a început a fi testată pentru utilizatorii Instagram din Canada, urmând ca ulterior strategia să fie implementată și în întreaga lume în funcție de rezultatele obținute. Instagram argumentează astfel: oamenii vor acorda mai multă atenție conținutului postărilor și nu asupra numărului de aprecieri.

Acestea fiind spuse, toate acțiunile pe care le întreprindem în mediul online se învârt în jurul contentului de calitate, fiind elementul principal care trebuie luat în calcul în momentul conceperii unei strategii de marketing.

4. Vânzări direct pe rețelele de socializare

Mai mult de jumătate dintre utilizatorii de Internet cumpără pe rețelele sociale. Platformele sociale reprezintă 40% din comerțul online. Nu există nicio îndoială că social media va domina acest domeniu în viitorul apropiat. Aceasta este probabil o veste bună pentru mulți dintre proprietarii de magazine de e-Commerce, care se bazează pe social media pentru a face vânzări.

În 2020, rețelele sociale vor deveni un canal de vânzări, iar principalele platforme vor lansa cu siguranță funcții mai utile pentru a susține acest lucru. Este necesară monitorizarea actualizărilor și testarea rapidă a noilor instrumente.

5. Crește numărul influencerilor

Astăzi, rețelele sociale sunt dominate de influenceri, nu este o tendință nouă, dar până în prezent rămâne relevantă.
Adoptarea acestei trend poate fi privit din două puncte de vedere: 

– creșterea numărului de influenceri în rețelele de socializare
– creșterea costurilor de publicitate pentru aceștia

Acest tip de strategie de marketing în rețelele de socializare funcționează în special cu platforme bazate pe vizual, precum Facebook și Instagram.

Se presupune că un rol principal în această nouă eră a marketingului vor fi micro-influencerii. Utilizatorii au mai multă încredere în cineva cu un număr mai mic de urmăritori. Influencerii cu un număr de urmăritori cuprinși între 5.000 și 10.000 au o rată de implicare de 6,4%. Acest lucru este semnificativ mai mare decât de 2,4% rata medie pentru campaniile cu influenceri. 

Dacă ne uităm în urmă la ultimii 10 ani de marketing influencer, este ușor să vedem cât de departe a ajuns această industrie. Acestea fiind spuse, nu e timp să stai pe gânduri. Include cât mai curând acest instrument în strategiile de marketing.

6. Va crește numărul story-urilor de pe social media

Una dintre cele mai importante tendințe în rețelele sociale este utilizarea formatului Story. Conform statisticilor, poveștile joacă un rol principal în realizarea a miliarde de vizualizări video zilnice de care se laudă Facebook și Instagram. Aceasta înseamnă că în următorii ani, un astfel de conținut va deveni tot mai important și va atrage atenția specialiștilor SMM.

Informațiile de divertisment în social media cu o durată mică, indiferent povești sau video pe IGTV, vor deveni cele mai preferate în 2020. 

Aceasta se confirmă prin cele mai recente date statistice: 

  • 10.079 de Story-uri publicate – comparativ cu 8.949 postări în feed-uri, 205 postări IGTV și 125 postări live
  • 98% din conturi au folosit Story-urile
  • Aproape un sfert din mărci au publicat Story-uri zilnic, aproape o treime fiind afișate de câteva ori pe săptămână și un sfert le-au postat o dată pe săptămână.

Se pune întrebarea: de ce acest tip de conținut a devenit atât de popular? Iată principalele motive:

  • Acest tip de conținut este încă relativ nou, iar oamenilor le plac lucrurile noi
  • Este autentic 
  • Ușor de utilizat și realizat
  • Economisești timp. Durează mai puțin de 5 minute pentru a consuma tone de informații într-un mod ușor de vizualizat decât cel puțin 15 minute pentru a parcurge întregul feed. 

7. Realitatea augmentată și cea virtuală continuă să crească în popularitate

Realitatea augmentată a crescut în popularitate, mai ales datorită aplicațiilor precum Snapchat, TikTok sau Instagram, care au introdus filtrele. Ai văzut filtre care adaugă urechi de iepure, îți face față de bebeluș sau îți schimbă culoarea părului? 

social media

Platformele de rețele sociale au găsit opțiuni interesante pentru utilizarea acestei tehnologii și au utilizat-o cu succes în ultimii ani. De exemplu, Sephora este un brand de cosmetice care folosește AR de mult timp pentru a-și lăsa clienții să încerce machiajul înainte de a cumpăra. Deși această caracteristică a fost mult timp prezentă în aplicația lor mobilă, au lansat-o recent și pentru Facebook. Acum, utilizatorii pot „încerca” produsele cosmetice Sephora folosind filtrele. Acest lucru îi ajută pe oameni să ia decizii de cumpărare.

În paralel, Facebook la fel a testat realitatea augmentată în publicitate. De exemplu, brandul Michael Kors a sugerat utilizatorilor să încerce ochelarii de soare folosind camera foto a smartphone-ului. Expertul a arătat că conversia în achiziții din publicitatea AR este cu 14% mai mare decât cea a altor reclame. Cel mai probabil, deja în acest an direct în rețelele de socializare va fi posibil să încerci ochelari, bijuterii, haine și pantofi, să alegi o nuanță de ruj și să vezi dacă canapeaua aleasă se încadrează în apartament.

Nici realitatea virtuală nu rămâne în urmă. Industria VR cunoaște o creștere fără precedent, ajungând la peste 27 de miliarde de dolari în 2018. Analiștii prezic o creștere de peste 200 de miliarde de dolari până în 2022. Facebook a lansat o aplicație de VR în martie: Facebook 360º  și fotografiile 3D. 

Deci, ce părere ai despre aceste tendințe? Ai alte idei sau motive logice despre cum vor evolua rețelele de socializare în viitorul apropiat? Scrie părerea ta în comentarii.

Daniela

Author Daniela

More posts by Daniela

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.