Promovare

Ce este Google AdWords?

By iunie 7, 2019 No Comments
Promovare Chișinău

Google AdWords sau cum a fost mai nou redenumit – Google Ads, este o platformă de publicitate bazată pe Cost-per-Click (CPC).

Ceea ce îl face diferit de alte platforme de promovare ca Facebook sau Instagram, este că Google Ads oferă mai multe modalități de a ajunge la potențialii clienți: prin intermediul Rețelei de Căutare Google, prin intermediul Rețelei de Display și prin intermediul promovării video pe Youtube.

Primele două tipuri de promovare, deși sunt diferite ca și funcționalitate, au la bază același sistem de licitare – CPC (Cost per Click), unde advertiserii licitează, pentru ca publicitatea lor sa fie afișată unei audiențe relevante.

Rețeaua de Căutare îți permite să afișezi publicitatea ta la utilizatori, care deja caută în motorul de căutare cuvintele incluse de tine în sistem.

Exemplu: Dacă ai o companie ce produce mobilă la comandă, atunci îți propui ca anunțul tău să apară de fiecare dată când un utilizator caută pe Google „bucătării la comandă Chișinău”.

Aceste „anunțuri-text” reprezintă o ocazie excelentă de a capta utilizatorii aflați în faza de cercetare și cumpărare a canalului digital de vânzări.

Anunțurile-text promovate prin Google Ads sunt marcate cu o mică etichetă „Ad” lângă adresa URL a site-ului.

Dacă Rețeaua de Căutare afișează publicitate la cei deja cointeresați de un anumit produs/ serviciu, Rețeaua de Display funcționează total diferit. “Publicitatea pe Display” sau “Bannerele Ads” sunt plasate pe site-uri partenere Google, unde crezi că “stă” publicul tău țintă. Din moment ce utilizatorii nu sunt în căutare activă de produsul/serviciul tău, probabilitate de a face click pe anunțurile-banner este mai mică. Altfel spus, uneori, oamenii nu știu ce vor până nu văd acel lucru, deci publicitatea pe display te ajută să ajungi în vizor la potențialii clienți care s-ar putea să nu găsească niciodată pe cont propriu compania ta.

În Rețeaua de Display poți crea și campanii de remarketing, care te ajută să afișezi publicitatea la utilizatorii care deja ți-au vizitat site-ul, în speranța de a reveni din nou.

Publicitatea video este de 2 tipuri:

  • Video Discovery
  • TrueView

Video Discovery îți permite să afișezi publicitate în rezultatele de căutare de pe YouTube și lângă videoclipuri similare, iar TrueView îți permite să afișezi ad-urile înainte, în timpul sau la sfârșit de content video prezent pe Youtube și în Rețeaua de Display Google. Ca și la celelalte tipuri de publicitate, ai la dispoziție o grămadă de setări care te ajută să direcționezi corect și eficient ad-urile tale. Tipul de licitarea cel mai frecvent utilizat pentru video Ads este Cost-per-Vizionare (CPV) sau Cost-per-Mia de afișări (CPM). Aceste tipuri de licitare sunt alese în dependență de subtipul de campanie și obiectivele urmărite de tine.

Merită oare să îți promovezi afacerea prin intermediul platformei Google Ads?

În prezent, sunt o mulțime de platforme de promovare, cele mai cunoscute fiind Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn, și lista continuă. Google Ads nu este singura platformă de promovare în motorul de căutare, Bing Ads și Yandex Ads sunt și ele o opțiune. Dar, în pofida concurenților, Google Ads este una dintre cele mai bune platforme prin intermediul căreia poți ajunge la publicul țintă, lucru valabil cel puțin pentru Republica Moldova. Toate platformele de promovare indubitabil aduc rezultate într-un fel sau altul, dar să ai posibilitatea să ajungi la potențialii clienți care deja sunt interesați de produsul/serviciul tău este o oportunitate excepțională. Această posibilitate nu trebuie subestimată și care ar putea să-ți ofere șansa de a câștiga vânzări ușoare, ceea ce nu este în favoarea concurenților tăi.

Este Google Ads un serviciu scump?

Google Ads pe alocuri poate fi și costisitor, în special dacă intenționezi să promovezi o industrie cu o competitivitate sporită.

O campanie AdWords bine concepută și optimizată merită investiția, jumătate din succesul promovării pe Google Ads este asigurat anume de acești doi pași:

  1. Dacă campaniile tale sunt corect targetate, au un CPC corespunzător și sunt corect optimizate, atunci vei putea afișa anunțuri orientate spre nișe receptive în cadrul publicului targetat. O campanie Google Ads cu un “design” corect crește șansele rentabilității investiției.
  2. Dacă campaniile sunt setate, optimizate sau targetate greșit, riști să irosești o grămadă de bani pe click-uri care nu-ți vor aduce nici o conversie. Tocmai aici este greșeală care o comit mulți începători în domeniu – nu acordă timp suficient pentru crearea unei campanii structurate și eficiente care să atragă publicul cointeresat de produsul/serviciul promovat.

Bugetul final investit în acest tip de promovare depinde de mulți factori din sistemul de licitare, cei mai importanți dintre ei fiind: cuvintele cheie pe care le alegi pentru a-ți afișa anunțurile, cât de multă concurență din domeniu existentă în rețea, scorul de calitate a anunțurilor (rata de click estimată, relevanța anunțului și experiența legată de pagina de destinație) și suma licitată propriu-zisă. Ce înseamnă aceasta? Dacă anunțul creat de tine are un scor de calitate înalt, în urma licitației, el este afișat în prima poziție în motorul de căutare, chiar dacă CPC maxim  pe care l-ai stabilit e cel mai mic din cadrul licitației.

În cele din urmă, promovarea pe Google Ads reprezintă o investiție de bani cât și de timp. Rețeaua de Căutare asigură afișarea anunțurilor tale pentru utilizatorii interesați de produsul/serviciul tău, pe când Rețeaua de Display este folosită pentru brand awareness sau remarketing. Iar promovarea pe Youtube îți vine în ajutor să ajungi la publicul tău printr-un content interactiv și la un cost relativ mic.

Deși platforma Google Ads este una complicată, dacă te decizi să te promovezi prin intermediul ei sau deja o faci, nu ai decât de câștigat. În Republica Moldova, din motiv de competitivitate scăzută la capitolul promovare, ai șanse mari să desfășori campanii profitabile, cu CPC scăzut, chiar și pe cele mai mici bugete de marketing.

Ai nevoie de ajutor pentru a începe să utilizezi promovarea pe Google Ads pentru afacerea ta? Trimite-ne un mesaj și vom decide împreună strategia de promovare pe Google Ads corespunzătoare companiei tale.

 

Autor: Golban Cristina

 

Purple

Author Purple

More posts by Purple

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.