Află care sunt 6 greșeli frecvente în crearea campaniilor de marketing

greseli frecvente in campanii de marketing

„Am vrut să facem mai bine, dar a ieșit ca întotdeauna”

Această frază celebră poate fi atribuită unui subiect atât de dureros pentru fiecare antreprenor, cum este pregătirea campaniilor de marketing. De ce campania, pentru care se consumă atât de mult timp și energie, în cele din urmă se dovedește a fi un eșec și nu aduce rezultate? La aceste întrebări mi-am propus să îți răspund în acest articol.

Așadar. Să începem!

1. Absența principiilor fundamentale de marketing

Cel mai adesea, atunci când se elaborează o strategie de marketing, compania alege un parcurs greșit: începând să construiască etajele (inventarea  strategiei de marketing pentru conținut, gândirea pașilor care trebuiesc făcuți pentru a atrage clienți, scrierea articolelor publicitare), fără a crea un fundament stabil. Desigur, aceste acțiuni sunt importante, dar nu uita că ele sunt doar o continuare logică.

Ce ar trebui să faci la început? Trei pași simpli:

  1. Determină poziționarea ta pe piață. Înțelege cine ești, ce faci și ce loc ocupi printre concurenți;
  2. Determină care este publicul țintă. Care este principala durere a clientului tău, ce poți oferi, pentru a o rezolva;
  3. Determină pe ce canale și în ce mod urmează să trimiți mesajele clienților tăi.

Dacă nu ai lucrat cu acești pași, vei întâlni cu siguranță dificultăți în pregătirea unei campanii de marketing.

2. Contradicții evidente în strategia de marketing

Neavând aceste puncte în fața ta, este foarte probabil să te împotmolești atunci când scrii  planul unei strategii de marketing. Se poate dovedi că modul în care ai ales să comunici cu audiența este complet inadecvat pentru acest public țintă. De exemplu, clienții tăi utilizează Facebook, în timp ce tu începi să faci publicitate în Instagram.

Sau textele tale publicitare pot fi percepute prost, deoarece ele nu sunt deloc combinate cu poziționarea ta. De exemplu, ai ales o imagine de brand care creează produse exclusive și costisitoare pentru oamenii foarte bogați, dar textele sunt scrise într-un stil glumeț. Merită menționat că o astfel de eroare gravă te poate costa pierderea loialității clienților? Cred că înțelegi și tu acest lucru.

3. Insuficiența comunicării între departamente

Adesea, în marile companii, comunicarea dintre departamente este construită ca în celebra fabulă rusă „Racul, broasca și o știucă”. Dezvoltarea site-ului în rețelele sociale, comportamentul unui blog corporativ, publicitatea contextuală sunt realizate de diverși specialiști care nu coordonează între ei.

Ca urmare, experiența clientului și ciclul de viață al consumatorului sunt scăpate de sub control. Nu există date despre calea clientului de la cunoașterea produsului/serviciului până la cumpărarea lui. De aceea, de multe ori se poate observa că, în unele companii, un blog este destul de bine dezvoltat, dar Facebook este foarte „slab“, iar conținutul canalului YouTube în general, nu e relevant pentru tematica companiei.

4. Succesiune incorectă a acțiunilor

O problemă comună a multor campanii este faptul că acestea se ocupă de dezvoltare unui canal de comunicare, venind cu o strategie de marketing, plină de conținut…și doar cam la  mijlocul procesului realizează că toate acestea nu sunt potrivite pentru cumpărător / client.

Este corect să faci în felul următor:

– determină publicul țintă;

– determină scopul campaniei de marketing;

– segmentează publicul;

– determină mesajul principal al campaniei publicitare;

– determină canalele care sunt cele mai optime pentru a comunica cu publicul tău țintă;

– determină ce rezultat ar trebui obținut în timpul acestei campanii publicitare;

– identifică instrumentele cu care vei urmări eficiența campaniei.

5. Lipsa segmentării publicului

O altă greșeală este să crezi că audiența ta este monolită și toți utilizatorii sunt asemănători unul cu celălalt, ca niște gemeni siamezi. Nu e așa. Publicul țintă poate fi întotdeauna împărțit în segmente mai mici.

De exemplu, ești un magazin online de îmbrăcăminte, iar publicul tău sunt femeile. Dar aceste femei diferă în funcție de vârstă și statut social: adolescente, studente, mame tinere, femei adulte etc. Firește, fiecare dintre aceste segmente poate fi interesant pentru un produs specific, nu pentru întreaga gamă. Sarcina ta este să înțelegeți aceste nuanțe și să alegi un canal prin care vei interacționa cu fiecare grup.

6. Conținut necorespunzător

Adesea succesul unei campanii de marketing este împiedicat de reticența sau incapacitatea de a adapta conținutul la nivelul/ valorile publicului țintă. Pe site-uri poți găsi un limbaj profesionist, care este greu de înțeles pentru consumator, sau textele scrise sunt seci, lipsite de viață. Sau materialele vizuale (imagini din canale ieftine, nu imagini unice), culorile, fonturile etc. sunt alese fără succes.

În loc de P.S.

Dacă nu vei ține cont de aceste greșeli, obiectivul de a-ți spori valoarea în ochii clientului se va dovedi a fi un eșec. Dimpotrivă, în acest fel, sperii persoana sau provoci repulsie. Practica arată că este mai bine să  investești mai mult timp și energie pentru pregătire decât pur și simplu să scrii un plan frumos, dar imposibil de aplicat în practică.

Leave a Reply

str. 31 August 1989 78
or. Chișinău
Republica Moldova

Sună +37378252255

Menu